Najave i izvješća / 8. rujna 2020.

Državni stručni skup: Suvremeni pedagoško-didaktički pristupi nastavi povijesti

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 4. rujna 2020. godine održan je prvi online državni stručni skup za voditelje županijskih stručnih vijeća, mentore i savjetnike u nastavi povijesti. Tema stručnog skupa bila je Suvremeni pedagoško-didaktički pristupi nastavi povijesti. Na odabir teme utjecale su promjene u  nastavi povijesti, koje su rezultat temeljnih polazišta u kurikulumu Povijesti, od aktivnog i dubinskog učenja, konceptualnog razumijevanja do kritičkog mišljenja i rješavanja problema.

Cilj skupa bio je i osvješćivanje ključnih kompetencija učitelja i nastavnika povijesti, mentora i savjetnika, te mogućnosti njihovog napredovanja u zvanju.

Stručni skup organizirala je i vodila Loranda Miletić, viša savjetnica za povijest u Agenciji za odgoj i obrazovanje.

Teme na skupu i predavači:

  • Nastava povijesti u osnovnim i srednjim školama u skladu s novim kurikulima; mr. sc. Marijana Marinović, viša savjetnica, Agencija za odgoj i obrazovanje
  • Kritičko mišljenje u nastavi povijesti: strategije poučavanja i primjeri planiranja u godišnjem izvedbenom kurikulumu; Valerija Turk Presečki, profesor savjetnik, Gimnazija Daruvar, Medicinska škola Bjelovar i Turističko – ugostiteljska škola Bjelovar
  • Projektna nastava i kurikulumsko planiranje – primjer školskog projekta; Martina Glučina, profesor mentor, Gimnazija Metković i Srednja poljoprivredna i tehnička škola Opuzen
  • Konceptualno razumijevanje u nastavi povijesti: kako možemo bolje razumijeti ljude u prošlosti? Loranda Miletić, viša savjetnica, Agencija za odgoj i obrazovanje
  • Profesionalni razvoj učitelja i nastavnika povijesti i mogućnosti napredovanja u zvanju; Hrvoje Knežević, viši savjetnik, Agencija za odgoj i obrazovanje

Svi su predavači na vrlo zanimljiv i pristupačan način prezentirali navedene teme, što su pokazali brojni komentari sudionika tijekom i nakon predavanja. Sudionici su istaknuli potrebu za nastavkom ovakvog modela stručnog usavršavanja.