U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 6. i 7. svibnja 2022. godine održan je dvodnevni državni stručni skup namijenjen plesnim pedagozima.
Raznolik i bogat dvodnevni program okupio je predavače, stručnjake iz prakse, znanstvenike i umjetnike, koji su održali izlaganja s naglaskom na razvoj kompetencija i rada učitelja i nastavnika u njihovu plesno-pedagoškom radu s učenicima. Ljiljana Gvozdenović, balerina nacionalne kazališne kuće HNK Zagreb i koreografkinja bila je stručna suradnica u organizaciji skupa.
Pozdravnu riječ i uvod u temu skupa održala je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać.
Tema skupa bila je Perspektivnost i razvoj nastave u školama klasičnog baleta i suvremenog plesa. Od prijavljenih 44 sudionika stručnom skupu je nazočilo 34 sudionika. Ukupno trajanje stručnog skupa je 10 sati.
Sudionici su u uvodnom dijelu zahvalili Agenciji na ponuđenim temama predavača koji su doista kompetentni.
Prvi dan je bio veoma informativan i aktivan. Protekao je u vrlo živoj i aktivnoj komunikaciji između predavača i prisutnih plesnih pedagoga. Sudionici su o Problemu tijela kod rada na špicipratili predavanje Spomenke Šparemblek, nastavnice klasičnog baleta i karakternih plesova iz Škole za klasični balet u Zagrebu. Rado slušana predavačica pokazala je nivo rada završnog razreda srednje baletne škole koja zbog potresa u Zagrebu nema primjeren prostor za rad iz čega proizlaze poteškoće pripreme učenika za dalji profesionalni razvoj.
Nakon toga uslijedilo je predavanje Implementacija Vaganove tehnike na siguran način. Izv. prof. dr. Svebor Sečak, nacionalni prvak Baleta HNK-a u Zagrebu, istaknuo je važnost rješavanja zdravstvenih tegoba plesnih pedagoga i učenika.
Temu Problema o potrebi profesionalnihkazališta za obrazovnim plesnim kadrom istakao je predavač Leonard Jakovina, dipl. plesač klasičnog baleta, ravnatelj baleta HNK-a u Zagrebu. Istaknuo je kako produkcija u školama ima malo ili ih uopće nema, osobito klasičnih, a nastupi za učenike su veoma važni. Ponudio je svoju pomoć prisutnim sudionicima kojima može prenijeti svoja iskustva školovanja u Republici Njemačkoj.
Veliko osvježenje na stručnom skupu je bilo predavanje Korane Bilan, baletne pedagoginje GŠ Josipa Hatzea i članice HNK-a u Splitu.
Predstavila je temu Razvoj baletne škole u Splitu od studija do srednje škole. Iznijela je splitsku povijest baleta i osnivanje osnovne baletne škole prije tri godine. Škola već postiže izvrsne rezultate i očekuje se osnivanje srednje baletne škole uz pomoć ravnateljice GŠ Josipa Hatzea u Splitu. Rad koji je prikazala odiše velikim optimizmom. Osim baletnih pedagoga u rad s učenicima su uključeni ortopedi i nutricionisti koji prate razvoj djece što je jedinstveni primjer u našim školama. Škola plaća stručnjake koji sudjeluju u radu.
Prvi dan stručnog skupa završio je predavanjem Misliti tijelo, osjetiti pokret, bilježiti ples
red. prof. art. Maje Đurinović s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku koja je prikazala ples kroz povijest uz različite citate znamenitih umjetnika poput Mahlera, Matoša i filozofa Nietzschea.
Drugi dan stručnog skupa također je bio ispunjen raznim informacijama. Započeo je predavanjem i aktivnom raspravom prisutnih sudionika vezanom za Pravilnik o napredovanju koji je izložila Mirjana Brcko, prof. savjetnica, plesačica suvremenog plesa i prof. tjelesne i zdravstvene kulture iz Umjetničke plesne škole Silvije Hercigonja u Zagrebu uz pomoć više savjetnice Daria Kurtić, prof..
Veoma zanimljiva radionica bila je Upotreba ciklične izmjene tjelesnih akcija u plesnoj tehnici koju je održala Adrijana Barbarić-Pevek, nastavnica suvremenog plesa iz
Škole suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu uz pomoć prisutnih sudionika koji su rado sudjelovali u plesu. Radionica je bila izazovna osobito za plesače klasičnog baleta.
U posljednjoj veoma veseloj radionici Značaj povijesnih i karakternih plesova u razvoju učenika plesnih škola, Tatjana Marunić Brcko, nastavnica klasičnog baleta, povijesno-društvenih i karakternih plesova iz Škole za klasični balet u Zagrebu u vrlo ozbiljnoj koreografiji sve prisutne sudionike stručnog skupa naučila je osnovne korake i položaje poloneze.
Dva dana stručnog skupa bila su veoma uspješna, otvorila su pitanja i rasprave o različitim problemima te pružila potrebne informacije za baletne pedagoge klasičnog baleta i suvremenog plesa.
Vjerujemo da će svoja zapažanja sudionici prenijeti kolegama koji nisu mogli prisustvovati stručnom skupu.
Zaključak dvodnevnog stručnog skupa je da pedagozi suvremenog i klasičnog smjera imaju zajednički problem, problem neadekvatnog prostora za rad što otežava profesionalni razvoj plesnih pedagoga, otežava organizaciju i planiranje nastupa učenika i plaćanja pomoćnih stručnjaka u radu s učenicima kao što su ortopedi, nutricionisti i različiti pedagozi koji su iznimno potrebni za kvalitetniji i brži razvoj plesača.
Evaluacija
(docx: 109,54 KB)
Preuzmi