Najave i izvješća / 7. ožujka 2024.

U Zagrebu održano stručno usavršavanje za djelatnike škola koje sudjeluju u eksperimentalnom projektu cjelodnevne škole

Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja organizirali su stručni skup za ravnatelje, stručne suradnike, administrativno osoblje osnovnih škola koje sudjeluju u eksperimentalnom projektu cjelodnevne škole. Stručni skup je održan 8. veljače 2024. u Osnovnoj školi Središće u Zagrebu. Bilo je nazočno 173 sudionika, od čega 62 ravnatelj/ica, 60 stručnih suradnik/ica i 51 administrativnih djelatnik/ica.

Dr. sc. Đurđica Ivančić i Mara Capar, mag. educ. rehab., sinkrono se nadopunjujući održale su predavanje na temu Diferencirana nastava – potpomognuto učenje. Istaknule su suvremeni pristup odgoju i obrazovanju temeljen na inkluzivnom obrazovanju. S tog aspekta suvremena cjelodnevna škola polazi od toga da svim učenicima bez obzira na njihovu različitost pruža mogućnost ravnopravnog uključivanja pod uvjetom uklanjanja zapreka i pružanja potrebne podrške za sudjelovanje. Takav pristup zasnovan je na sustavu vrijednosti koji prihvaća različitost i razvija suradničko-partnerske odnose u školi kao i u raznim društvenim strukturama.

Slaven Staklenac, član Povjerenstva za strateško planiranje i provedbu reformi planiranih u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti 2021. – 2026., u svom je izlaganju na temu Uspješno planiranje zaduženja učitelja, zorno, i nizom praktičnih primjera, prikazao kako uspješno planirati zaduženja učitelja u sklopu cjelodnevne škole te pojasnio modulacije prema satnici i normi u cjelodnevnoj školi. Zanimljivo i konkretno pokazao je kako razriješiti eventualne nedoumice s kojima se u praksi susreću ravnatelji škola, ali i stručni suradnici te administrativni radnici u svakodnevici cjelodnevne škole.   

Branko Šepović, ravnatelj Osnovne škole Jasenovac, održao je predavanje na temu Prilagodba škole na cjelodnevnu školu. Prikazavši kratku osobnu kartu i povijesni razvoj škole, ravnatelj je kronološki naveo tijek prilagođavanja na cjelodnevnu školu te naglasio brojne benefite koje im je program donio u odnosu na poteškoće s kojima su se susretali i susreću se u cijelom procesu.

Katica Novoselac, ravnateljica Osnovne škole „Vladimir Nazor“ Komletinci je kroz temu Suočavanje s izazovima cjelodnevne škole, vrlo detaljno i taksativno prikazala i objasnila sve izazove koji su nju i njene suradnike pratili na putu implementacije cjelodnevne škole te odgovarajući na sva pitanja s kojima se redom susretala u tom postupku, vrlo inspirativno i zanimljivo, dočarala kakva je rješenja nalazila suočena  s brojnim upitima i izazovima.

Zadnje predavanje održala je ravnateljica Osnovne škole Podturen. Njena tema bila je Organizacija i vođenje izvannastavnih (B1) i izvanškolskih (B2) aktivnosti. Uvodno objasnivši prirodno-geografski položaj i društveno okružje u kojem škola djeluje, ravnateljica je brojnim primjerima pokazala kako su vrlo motivirani učenici birali preferencije prema širokoj paleti izbora izvannastavnih aktivnosti (B1) i, s obzirom na odličnu suradnju s lokalnom zajednicom, kako su uspješno implementirali provođenje izvanškolskih (B2) aktivnosti u sklopu cjelodnevne škole. Posebnim osvrtom prikazana je i organizacija vođenja svih tih aktivnosti.

Završetkom svake teme otvarana je rasprava tijekom koje su predavači odgovarali na postavljena pitanja nazočnih.

Evaluacija

(docx: 1,39 MB)

Preuzmi