Državni stručni skup za učitelje razredne nastave na temu Medijske pismenosti održan je od 19. do 21. lipnja 2013. godine u Vodicama. Na stručnom usavršavanju, koji su organizirali viši savjetnici za razrednu nastavu AZOO-a, sudjelovalo je 450 učitelja razredne nastave.
U okviru teme Medijska pismenost predavači su problematizirali utjecaj medijskih informacija na dijete danas, položaj učitelja i mogućnosti utjecaja na učenike i roditelje s obzirom na nekontroliranu izloženost medijima.
Stručni skup otvorio je Vinko Filipović, prof, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje te održao uvodno izlaganje o ulozi AZOO u odgojno-obrazovnom sustavu RH. Prof. dr. Vladimir Gruden održao je izlaganje o Odrastanju djece u šumi informacija koje vode u različite emocionalne reakcije te odgovornosti učitelja u oblikovanju stavova učenika. O suodnosu dječjih prava i medija govorila je Monika Rajković, magistrica pedagogije te upozorila na učestalo kršenje prava djece kroz medije.
Krešimir Mikić, profesor na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu naglasio je važnost unapređenja medijske kulture u odgojno-obrazovnom sustavu. Ukazao je na aktualnosti u području medijskog opismenjavanja učenika ali i učitelja. Doc. dr. sc. Igor Kanižaj profesor na Studiju novinarstva Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu upoznao je učitelje s rezultatima najnovijih znanstvenih istraživanja vezanih uz izloženost djece televiziji. Vjeruju li mladi medijima i koliko vremena provode u komunikaciji s medijima te kako tehnologija danas utječe na naše odnose? Objasnio je slabosti medija i upozorio na prostore za manipulaciju.
Redovita profesorica zagrebačkog Učiteljskog fakulteta dr. sc. Dubravka Težak i njena suradnica iz Osnovne škole Davorina Trstenjaka u Zagrebu Sanja Polak, učiteljica savjetnica naglasile su odgovornost učitelja, i roditelja, u poticanju čitanja kod djece. Istakle su važnost dječje književnosti u razvoju djeteta te predložile postupke kojima bi se novim generacijama djece mogla vratiti želja za čitanjem i knjigom.O opasnostima preranog izlaganja djece televiziji i računalnim igrama te posljedicama na razvoj kognitivnih te socijalnih procesa govorila je književna urednica dr. sc. Irena Miličić. Zaključila je da je utjecaj učitelja na populaciju roditelja, posve nesvjesnih opasnosti od medijske (i socijalne) nepismenosti, od presudnog značaja.
Željka Knezović, viša savjetnica za informatiku i računalstvo u AZOO je predavanjem o Kvalitetnijem i sigurnijem boravku učenika u on-line okruženju otvorila pitanja vezana uz nove medije, internet, društvene mreže i odgoj za komunikaciju u digitalnom svijetu. Dr. sc. Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu predavao je o Pozitivnim i negativnim aspektima i utjecajima medija – kako ih upoznati, razumjeti i koristiti? Ističe kako su mediji dar ukoliko ih se mudro koristi. Međutim, ukoliko su njihovi čitatelji, gledatelji i slušatelji nedovoljno osposobljeni za njihovi razumijevanje i uporabu, mogu postati prilično štetno sredstvo u odgoju djece i mladih.
Spoznaje i informacije o kojima se raspravljalo u okviru teme usustavila je mr. Sanja Urek, pomoćnica ravnatelja AZOO. Zaključila je da valja kritički propitivati svoju učiteljsku struku te sustavno ulagati u osobni profesionalni razvoj kako bi se što učinkovitije nosili s izazovima novih generacija učenika i roditelja koje odgajaju novi mediji i novi utjecaji. Uz poticajna izlaganja i rasprave učiteljima su najavljeni i zanimljivi projekti. Predstavnica Ministarstva kulture RH Maja Zrnčić, prof. predstavila je zajednički program Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti obrazovanje i sporta – Umjetnost i kultura u vrtiću i školi – Ruksak (pun) kulture. S velikim oduševljenjem sudionika skupa dočekana je prezentacija dječjeg igranog filma Šegrt Hlapić redatelja Silvija Petranovića. Najava premijere dugoočekivane ekranizacije romana Ivane Brlić Mažuranić Čudnovate zgode šegrta Hlapića u godini slavlja Hlapićeve stogodišnjice u optimističnom je ozračju završila skup s temom o Medijskoj pismenosti.