Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak u ponedjeljak na skupu s ravnateljima osnovnih škola iz četiri dalmatinske županije najavila je kako će u kurikularnu reformu biti uloženo dvije milijarde kuna, odnosno prosječno 1,5 milijuna kuna za svaku školu.
„Ukupno u tri godine, što iz Europskoga socijalnog fonda, što iz Europskoga fonda za regionalni razvoj i jedan dio iz državnoga proračuna, osiguravamo dvije milijarde za samu reformu, i to općeg obrazovanja bez strukovnog. To znači u prosjeku 1,5 milijuna kuna za svaku školu“, poručila je ministrica u Splitu na predavanju ravnateljima osnovnih škola iz četiriju dalmatinskih županija: Splitsko-dalmatinske, Dubrovačko-neretvanske, Zadarske i Šibensko – kninske županije.
Divjak je tim predavanjem počela turneju „Škola za život“ na kojoj će, kako je rekla, u sklopu priprema za početak provedbe kurikularne reforme u sljedećih manje od mjesec dana posjetiti još šest gradova diljem Hrvatske. Istaknula je kako su ovih dvije milijarde kuna „ozbiljan novac“ koji će biti namijenjen za edukaciju, nabavu besplatnih udžbenika te školsku opremu.
Svakom nastavniku laptop, svakoj učionici projektor, pametna ploča ili interaktivni ekran
„To znači da će svaki nastavnik koji ulazi u reformu imati svoje prijenosno računalo, svaka učionica barem projektor, ako ne i pametnu ploču ili interaktivni ekran. Jednako tako, opremit ćemo i područne škole, svima osigurati edukaciju. U tom smislu sada treba jako puno raditi zajedno s osnivačima (škola) i posebno s ravnateljima da se sve stavi u funkciju“, naglasila je.
Ministrica je rekla kako će na turneji „Škole za život“ poseban naglasak biti na tomu kako osigurati da škole preuzmu aktivnu ulogu, a ravnatelji osiguraju uvjete u školama za provedbu reforme.
„Ravnatelji u suradnji s osnivačem škole i Ministarstvom znanosti i obrazovanja trebaju osigurati uvjete za uvođenje kurikularne reforme u sve škole od jeseni. To znači da moraju voditi brigu da određeni nastavnici obave edukaciju, da oprema koja dolazi u škole bude na vrijeme instalirana, da učenici dobiju udžbenike za koje će se iz državnoga proračuna osigurati sredstva te da postavljaju prava pitanja u pravo vrijeme“, istaknula je Divjak.
Na turneji će se, dodala je, održavati tehnički sastanci, na kojima će prije svega ravnatelji škola imati priliku od nje kao ministrice osobno čuti koji su planovi, što im je već dostavljeno u škole, što će biti do jeseni, koje su njihove zadaće, a koje su zadaće osnivača škola, gdje Ministarstvo već sada preuzima dobar dio odgovornosti u toj pripremi.
Pripreme za reformu velik su posao u kojem se mora raditi zajedno
Naglasila je da su pripreme za reformu veliki posao u kojem se mora raditi zajedno pa je i cilj ovih sastanaka na turneji da se nađu odgovori na sva teška pitanja, „bez isprike“, napominjući da u Hrvatskoj još nije bilo ovakvog obuhvata, niti reformskog niti ulaganjima u škole.
Divjak je ustvrdila kako je osnovna ideja kurikularne reforme ta da učenik bude aktivan i kompetentan za izazove 21. stoljeća, ali i da se pritom osnaže škole, ravnatelji i nastavnici.
Preuzeto s Hine.