Najave i izvješća / 17. siječnja 2018.

3. dani Tehničke kulture

Državni stručni skup za učitelje tehničke kulture 3. dani Tehničke kulture održao se od 10. do 12. siječnja 2018. godine u Tuheljskim Toplicama. Na stručnom skupu sudjelovalo je 102 učitelja iz svih županija Republike Hrvatske. Obrađene su teme:1. Strojarske konstrukcije, izrada diobenog stola, 2. Kreiranje programa i priprema u nastavi tehničke kulture za učenike s posebnim potrebama i 3. Razmjena informacija o suradnji sa sveučilištima, Hrvatskom zajednicom tehničke kulture i svih drugih potrebnih saznanja o natjecanjima najnovijim informacijama s demonstracijom u području materijala i ostalim aktivnostima vezanih uz nastavu tehničke kulture.

Praktičan rad imao je za cilj izraditi model diobenoga stola. Svaki učitelj je donio svoj pribor i alat za obradu metala. Organizator Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Hrvatskom zajednicom tehničke kulture pripremila je tehničku dokumentaciju i materijal za svakoga učitelja. Izrada modela diobenoga stola spada u složenije i zahtjevnije praktične zadatke. Mnogi su se  učitelji prvi puta susreli s takvom dokumentacijom. Koristeći znanja stečena kroz razne tehničke dokumentacije i originalno kompariranje poznatoga s nepoznatim, učitelji su uspješno razumjeli postavljenu složenu zadaću. Odabirom materijala, pribora i alata pristupaju izradi diobenoga stola. Rukovanjem priborom, alatima i strojevima učitelji prilagođavaju metode i pronalaze najbolja rješenje za pojedine etape rada. Uz visoki zahtjev preciznosti učitelji sastavljaju više dijelova u zadanu cjelinu. Savladavanje ponekih zapreka odvijalo se kroz interakciju s drugima te procesom suradnje u različitim društvenim skupinama u nepredvidivim socijalnim situacijama. Praktičan rad trajao je cijeli dan i završavao postavljanjem tehničke tvorevine na izložbenu površinu. Svi učitelji su izradili model diobenog stola stručno, samostalno i društveno odgovorno. Nakon što je svaki učitelj izradio diobeni stol, temeljito je analiziran nastanak dokumentacije i praktičan rad. Zaključeno je da svakako u kurikulumu tehničke kulture mora ostati praktičan rad unutar kojega učenik rukama oblikuje materijale u zadanu cjelinu, a tehničko crtanje odgovarajuće dobi učenika treba provoditi kroz računalne programe.

 

Kreiranje programa i priprema u nastavi tehničke kulture za učenike s posebnim potrebama je tema koja se kontinuirano provodi u edukaciji učitelja tehničke kulture. Dr. sc. Đurđica Ivančić kroz stručan uvod u temu prezentirala je konkretan primjer pripreme za prosječnoga učenika i za učenika s posebnim potrebama. Naglasila je prilagodbu ciljeva nastave za svakoga učenika tako da dođu do izražaja jače strane učenika i da doživi osjećaj uspjeha.