Objave / 13. svibnja 2019.

Najava državne Smotre projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja

Agencija za odgoj i obrazovanje i Ministarstvo znanosti i obrazovanja 20. svibnja 2019. u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu organiziraju 21. po redu državnu Smotru projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja. Na državnu će smotru osnovnih i srednjih škola doći učenici sa svojim mentorima i obrazložiti najbolje projekte iz cijele Hrvatske, njih 79, i objasniti koje su rezultate ostvarili u rješavanju različitih društvenih, gospodarskih, kulturoloških i drugih problema svoje lokalne zajednice.

Objasnit će i dokumentirati rezultate istraživanja problema; navest će članke zakona, ustava i međunarodnih dokumenata na koje se pozivaju u rješavanju problema; koje su stručnjake konzultirali; koje su glavne i alternativne politike oblikovali za rješavanje problema; kako su donijeli plan akcije, tko im je pružao podršku iz lokalne zajednice, koje su rezultate ostvarili u provedbi dogovorene politike i koje su kompetencije stekli radeći timski na rješavanju društvenog problema.

Cilj smotre je omogućiti učenicima osnovnih i srednjih škola stjecanje građanske kompetencije, praktičnog političkog obrazovanja usmjerenog na razvoj dobrobiti pojedinca i društvene zajednice.

Od 1998. godine do danas učenici su izveli i primijenili preko 1.700 društveno korisnih projekata od kojih mnogi žive i danas. Na praktičan način učili su se biti poduzetni: Usvajali su metodologiju za rješavanje problema društvene zajednice, razvijali su društvenu i gospodarsku dobrobit pojedinca i društvene zajednice. Stekli su iskustvo što znači biti odgovoran i aktivan građanin. Doživljaj uspjeha u ovom području prenosio se na bolje učenje u drugim predmetima jer je doživljeni uspjeh izvor motivacije za učenika.

Takvim učenjem stječu sljedeća znanja i umijeća potrebna za cjeloživotno učenje:

  • izbor i istraživanje problema važnog za društvenu zajednicu,
  • pristupi i procedure rješavanja problema,
  • povezivanje s odgovornima u društvenoj zajednici – stručnjacima, znanstvenicima, predstavnicima vlasti, roditeljima
  • učenje kako učiti,
  • timski rad, 
  • suradničko učenje, rasprava, izvođenje zaključaka i stvaranje novog znanja,
  • dokumentarni pristup,
  • kratak, jasan i argumentiran govor,
  • javni nastup,
  • poduzetnička osviještenost,
  • učenje Ustava RH-a i zakona njihovim korištenjem u rješavanju stvarnih problema,
  • identitetna, kulturna i interkulturna osviještenost
  • komunikacijske vještine,
  • razvoj građanskih i moralnih vrlina.

Mnogi od projekata trajno su promijenili svoje društvene zajednice na bolje, potičući društveni ili gospodarski razvoj, bolju organiziranost i povezanost u lokalnoj zajednici i šire.

Opis projekata nalazi se u e-zborniku koji svake godine objavljuje Agencija za odgoj i obrazovanje.