Objave / 3. ožujka 2018.

Međunarodna konferencija Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima

Daroviti1_mTrodnevna međunarodna konferencija Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima održana je u Splitu od 1. do 3. ožujka 2018. godine pod pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović u dvorani Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Konferenciju je otvorio župan Blaženko Boban u ulozi domaćina i kao izaslanik premijera Andreja Plenkovića.

Suorganizatori su bili Agencija za odgoj i obrazovanje, Splitsko-dalmatinska županija, Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije i Veleposlanstvo Republike Izrael u Hrvatskoj.

Konferenciji su nazočili između ostalima: pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj, prof., ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković, prof., župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban, zamjenica veleposlanice Izraela Irit Shneor, te pročelnik Odjela za društvene djelatnosti Splitsko-dalmatinske županije Tomislav Đonlić, prof.

Daroviti_2_mKonferencija je bila tematski podijeljena na nekoliko područja: Identifikacija i osobitosti razvoja darovite djece i mladih; Oblici odgojno – obrazovne podrške darovitima i Primjeri rada s darovitima te Smjernice za  budućnost.

 

Predavanja je održalo dvadesetak stručnjaka iz dječjih vrtića, osnovnih i srednjih škola, fakulteta te drugih institucija, iz različitih krajeva Hrvatske i iz Države Izrael.  Primjeri dobre prakse bili su u najvećem broju usmjereni na STEM područje. Ispred Agencije za odgoj i i obrazovanje moderatori i predavači  bile su više savjetnice dr. sc. Vesna Ivasović, mr. Olgica Martinis i mr. sc. Inga Seme Stojnović.

Konferenciji je nazočilo oko 400 sudionika iz Republike Hrvatske, Njemačke, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Izraela.

Daroviti3_mZaključeno je da u Republici Hrvatskoj imamo zakonski okvir iz kojeg je vidljivo da je prepoznata važnost pružanja odgojno-obrazovne podrške darovitoj djeci i mladima. Odgojno-obrazovni radnici imaju slobodu odabira načina i oblika rada s darovitom djecom i mladima, međutim identifikacija i odgojno-obrazovna praksa variraju. Naglašeno je da je potreban sustavan pristup u davanju podrške  odgojno-obrazovnim radnicima, darovitoj djeci i mladima te njihovim roditeljima.