Objave / 4. svibnja 2022.

LiDraNo 2022. – kreativnost i stvaranje učenika nadilazi vidljivu i nevidljivu stvarnost u kojoj živimo

Nakon dvije godine online susreta, državna Smotra literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva LiDraNo 2022. – na radost i oduševljenje učenika, mentora i prosudbenih povjerenstava – održana je u Vodicama od 25. do 29. travnja 2022.

Smotru je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje promičući tako već 31 godinu hrvatsku riječ u dramsko-scenskom, literarnom i novinarskom stvaralaštvu. Na državnom LiDraNu sudjelovali su odabrani učenici hrvatskih osnovnih i srednjih škola, i njihovi mentori, koji su ostvarili najzanimljivije i najkvalitetnije radove i izvedbe u kategoriji pojedinačnih scenskih nastupa, literarnih i novinarskih radova, radioemisija i školskih listova.

„LiDraNo živi i svjedoči kontinuitet. Nismo prekidali ratnih 90-ih godina, nismo prekidali i nije nas zaustavila pandemija posljednje dvije godine. Lovorike zahvala idu mentorima i njihovim učenicima, umjetnicima u prosudbenim povjerenstvima, višim savjetnicima Agencije za odgoj i obrazovanje koji podržavaju, prate i organiziraju smotru. LiDraNo živi i svjedoči darovitost koju treba prepoznati, poticati i njegovati. U vrijeme kada društvene mreže nastoje sublimirati svijet u kojem bi virtualna stvarnost bila realitet, riječ postaje kraljevski izbor“, istaknula je u uvodniku Zbornika LiDraNo ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać.

Velika vrijednost smotre LiDraNo je i zbornik, koji je jedina godišnja antologija učeničkih literarnih i samostalnih novinarskih radova te vrste u Hrvatskoj. U Zborniku LiDraNo objavljeni su literarni i samostalni novinarski radovi učenika pozvanih na državnu smotru, i svi sudionici, učenici i mentori te radovi, emisije, nastupi koji su predstavili ili izveli.

Nakon dvije godine online susreta prilagođenih pandemijskim uvjetima, ovogodišnji LiDraNo okupio je konačno u Vodicama uživo više od 500 učenika i njihovih mentora. Tijekom cijeloga tjedna članovi prosudbenih povjerenstava, književnici, filmski i kazališni glumci i redatelji, dramski pedagozi i novinari, s učenicima i njihovim mentorima vodili su razgovore i okrugle stolove o literarnim, dramskim i novinarskim radovima, radijskim emisijama i školskim listovima. U razgovoru na okruglim stolovima i na radionicama učenici i mentori imali su priliku usvojiti nova znanja, tehnike i metode u osmišljavanju i izvedbi dramskih nastupa, pisanju literarnih i novinarskih tekstova, izradi školskih listova i stvaranju radijskih emisija.

LiDraNo je i ove je godine bio pozornica koja je talentiranim i darovitim učenicima pružila različite mogućnosti izražavanja i življenja vlastite kreativnosti u literarnom, dramskom i novinarskom izrazu. Gotovo 500 učenika, koji su se u Vodicama predstavili svojim dramskim izvedbama i nastupima, literarnim i novinarskim radovima te radijskim emisijama, istinski je iskoristilo lidranovsku pozornicu i pokazalo ljepotu izričaja, senzibilnost za kritiku i razumijevanje stvarnosti te bogatstvo mašte i kreativnosti. Riječju, zvukom i pokretom hrabro su progovorili o životu koji ih okružuje, od svakodnevnih situacija u razredu i životu do socijalnih i društvenih problema.

“Kreativnost i stvaranje u različitim izrazima učenika nadilazi vidljivu i nevidljivu stvarnost u kojoj živimo” kazao je Miroslav Mićanović, član središnjeg odbora Smotre LiDraNa.

LiDraNo je, također, pružio učenicima i njihovim mentorima mogućnost da razmijene iskustva s vršnjacima i kolegama, podijele radost stvaranja i pisanja te da nauče i nove vještine i tehnike. Izvrsne izvedbe, nova iskustva, druženje sa srednjoškolcima iz cijele Hrvatske, nova prijateljstva, stručni savjeti profesionalnih glumaca i pisaca, a sve to u predivnom ambijentu sunčanih Vodica, komentirala je jedna od sudionica Smotre LiDraNO 2022. Učenice i mentorice vratili su se sa Smotre LiDraNo prepuni dojmova, novih poznanstava, lijepih iskustava, spoznaja i zanimljivih ideja koje jedva čekaju pretočiti u nova djela, potvrdila je druga sudionica.