Predstavnici četiri regionalna znanstvena centra iz Hrvatske, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te Agencije za odgoj i obrazovanje sudjelovali su od 11. do 13. rujna 2024. godine na konferenciji nordijskog udruženja znanstvenih centara, održanoj u Znanstvenom centru Heureka u gradu Vantaa, u blizini Helsinkija. Posjet je organiziralo Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU u okviru bilateralne inicijative razmjene iskustava s Latvijom i Norveškom te razvijanja smjernica za dugoročnu održivost regionalnih znanstvenih centara. Na konferenciji su sudjelovali i predstavnici znanstvenih centara u Latviji i Norveškoj te drugih država članica nordijskog udruženja znanstvenih centara, koji su s hrvatskim kolegama razmijenili iskustva i prakse rada u području STEM obrazovanja djece od najranije dobi. Uime Agencije za odgoj i obrazovanje na konferenciji su sudjelovale Daria Kurtić, v. d. ravnatelja i Antonela Nižetić-Capković, viša savjetnica za odnose s javnošću.
Konferencija je započela razgledom centra Heureka u kojem posjetitelji mogu doživjeti i učiti o znanosti i tehnologiji na zanimljiv i privlačan način kroz izložbe, filmove u planetariju, obrazovne programe i događanja. Sudionici konferenciji imali su priliku razgledali tri aktualne izložbe posvećene umjetnoj inteligenciji, važnosti igre u svakodnevnom životu i ljudskoj aktivnosti u Sunčevom sustavu. Program konferenciji bio je posvećen navedenim temama. Prvo predavanje odnosilo se na AI-u i utjecaj umjetne inteligencije na učenje, te na njihove prednosti i nedostatke. Uslijedilo je predavanje o razlikama između znanosti i pseudohumanističkih znanosti. Sudionici konferencije imali su priliku upoznati se i s aktualnim svemirskim istraživanjima te saznati kako će najnovija istraživanja svemira promijeniti naš svakodnevni život.
Nakon predavanja održane su radionice na kojima su sudionici raspravljali o izazovima u radu centara kao što su prikupljanje sredstava i financiranje, izrada strategija i planova razvoja, AI-u te marketinškim aktivnostima i mogućnostima koje se koriste u cilju popularizacije centara i privlačenja novih korisnika. Posljednjeg dana konferencije održana je neformalna diskusija hrvatskih sudionika s norveškim i latvijskim kolegama, na kojoj se raspravljalo o budućim aktivnostima te mogućnostima podrške nadležnih ustanova u području odgoja i obrazovanja u cilju održivosti i vidljivosti znanstvenih centara u Hrvatskoj.
Sudjelovanje na konferenciji bila je prilika za predstavnike četiri regionalna znanstvena centra da zajednički planiraju buduće aktivnosti, uz potporu Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih i Agencije za odgoj i obrazovanje. Planirani su koordinacijski sastanci regionalnih znanstvenih centara u hrvatskim regionalnim znanstvenim centrima, uz suradnju s latvijskim i norveškim regionalnim znanstvenim centrima te priprema smjernica za održivost četiri hrvatska centara.
Projekti regionalnih znanstvenih centara u Hrvatskoj financirani su sredstvima Financijskog mehanizma Europskoga gospodarskog prostora u sklopu Programa „Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva“, iz darovnice Kraljevine Norveške, Kneževine Lihtenštajn i Islanda. U sklopu projekta u Hrvatskoj su osnovana i djeluju četiri centra: Regionalni znanstveni centar LORI iz Ludbrega, Regionalni znanstveni centru RaSTEM iz Šibenika, Jadranski regionalni znanstveni centar STEM Splitsko-dalmatinske županije i Regionalni znanstveni centar Panonske Hrvatske Osječko-baranjske županije. Centri su zamišljeni upravo prema modelu norveških regionalnih znanstvenih centara te su oblikovani kao poticajni prostori u lokalnoj zajednici kojima se osiguravaju komplementarne obrazovne aktivnosti redovitim programima, prema modernim i participativnim principima u STEM područjima s ciljem pravovremenog poticanja i razvoja talenata učenika. U centrima se planira provoditi terenska, dodatna ili cjelodnevna nastava, gdje učenici, ali i cijele obitelji, mogu sudjelovati u STEM programima oblikovanim prema njihovim interesima. Regionalni znanstveni centri oblikovani su tako da budu mjesta u kojima će i učitelji razvijati kompetencije da bi ih kasnije mogli primjenjivati u provedbi nastavnih planova i kurikula.