Objave / 7. prosinca 2020.

Edukacija o francuskom pristupu podučavanju medijske pismenosti

Francuski nacionalni centar za informacijsku i medijsku pismenost (CLEMI) i Agencija francuskoga Ministarstva obrazovanja u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Veleposlanstvom Republike Francuske u RH-a i Agencijom za elektroničke medije organizirali su 30 . studenoga 2020. godine online državni stručni skup pod naslovom Francuski pristup podučavanju medijske pismenosti u osnovnim i srednjim školama.

Na stručnom usavršavanju koje je za odgojno-obrazovne radnika organizirala Loreana Selišek Butina, prof., vanjska suradnica za francuski jezik, sudjelovalo je 45 učitelja i nastavnika francuskoga, engleskoga i hrvatskoga jezika i stručnih suradnika školskih knjižničara.

Sudionike skupa ispred Agencije za odgoj i obrazovanje pozdravila je ravnateljica dr. sc. Dubravka Brezak Stamać i otvorila stručni skup. Agencija je početkom ove školske godine, istaknula je ravnateljica, provela par sličnih skupova na ovu temu što govori o važnosti implementacije medijske pismenosti u nastavu.

Tri predavačice Anaïs Adriaens-Allemand, voditeljica međunarodnih projekata u CLEMI-u, Isabelle Féroc Dumez, predavačica i istraživačica na Sveučilištu Poitiers i znanstvena i pedagoška ravnateljica u CLEMi-u te Elsie Russier, voditeljica u CLEMI-evu odjelu za edukaciju nastavnika, predstavile su rad te organizacije, objasnile koje mjesto medijska pismenost ima u francuskom obrazovnom sustavu i društvu općenito te pokazale konkretne primjere aktivnosti koje se provode u francuskim školama s ciljem razvoja medijske pismenosti djece i mladih. Pedagoški resursi koje je proizveo CLEMI predstavljeni su i korišteni kao podrška ovom usavršavanju, kako bi ih se moglo koristiti u radu s učenicima u osnovnim i srednjim školama RH-a nakon stručnog usavršavanja. Sudionici stručnog skupa su pokazali veliku motiviranost za rad i za nastavak daljnje suradnje s CLEMI-em u implementaciji medijske pismenosti u školske programe i predmetne kurikule.