10. 11. 2020.

Umjetničko izražavanje djece nema granica

Međunarodni stručni skup Sretna djeca, s temom Različite izražajne mogućnosti djece u umjetničkim područjima, održan je od 4. do 6. studenoga 2020. u organizaciji Učilišta za likovno obrazovanje, kreativnost i dizajn-Studio Tanay i suorganizaciji s Udrugom hrvatskih učitelja likovne izobrazbe UHULI i Agencijom za odgoj i obrazovanje.

Umjetničko izražavanje djece nema granica

U uvodnom izlaganju ravnateljica Agencije dr. sc. Dubravka Brezak Stamać je uputila snažne riječi podrške kulturnom i umjetničkom obrazovanju s ciljem promicanja umjetnosti i kreativnosti kao ekspresivnog i komunikacijskog alata. Istaknula je snažnu povezanost maštovitosti, kreativnosti i inovativnosti koja se nalazi u svakom djetetu. U konceptu novih uloga i putova poučavanja pridala je veliki značaj edukaciji učitelja i nastavnika kako bi se povećala i poboljšala kvaliteta umjetničkog odgoja uz prilagodbu novim zahtjevima koji se pred njih postavljaju. Izlaganje je upotpunila dijelom pripovjednog teksta Marcela Prousta koji svojim suptilnim intelektom izaziva impresije, razmišljanja i osjećaje. Uvodno obraćanje ravnateljice Agencije dr. sc. Dubravke Brezak Stamać možete pogledati na linku.

Predavanjima stručnjaka iz likovne pedagogije, dječje psihologije i povijesti umjetnosti obuhvaćeni su različiti vidovi stvaralaštva, temeljenog na istraživanjima načina stvaranja u igri, koja u radu s djecom uključuje prostor, pokret i maštu, motoričke, emocionalne, kognitivne, socijalne i govorne vještine te samopouzdanje. Na skupu su predavanja održali Emil Robert Tanay, profesor emeritus Sveučilišta u Zagrebu, redoviti profesor, dr. sc. Matjaž Duh, Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Iva Tadić, mag. psihologije, Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora, SUVAG, Zagreb, docent dr. sc. Tomaž Zupančič, Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Ivana Ježić, prof. povijesti umjetnosti, učiteljica mentorica i likovna terapeutkinja, Zagreb, i Zinka Brekalo, profesorica likovne kulture, OŠ Davorina Trstenjaka, OŠ Prečko, Zagreb. Naglasak predavanja i radionica je bio na novim oblicima rada: projektna nastava, projektne metode stjecanja različitih iskustava, obogaćivanje nastavnog procesa, povezivanje različitih izražajnih mogućnosti: plesa, pokreta, glazbe i likovnog rada kao poticaja na doživljaj i kreativni izričaj.

Premda su se predavanja i radionice zbog epidemiološke situacije odvijali online, sudionici su izrazili zadovoljstvo s programom, stručnim i zanimljivim predavačima i voditeljima interaktivnih radionica i primjerima dobre prakse.

Obavijesti

Izdvajamo