30. 10. 2019.

Održana Katehetska jesenska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja

Katehetska jesenska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja „Učenici s višestrukim teškoćama u obitelji, školi i crkvi“ održana je 18. i 19. listopada 2019. u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu u suorganizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i NKU-HBK te uz veliku podršku i pomoć profesora s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

U prvom predavanju vlč. Leonarda Šardija čuli smo kako je Crkva od svojih početaka osobitu brigu iskazivala prema osobama s invaliditetom, a tu brigu je nastavila iskazivati i kroz svoje dokumente. A sve to čini po uzoru na Isusa koji svojim riječima i djelima mijenja pristup prema osobama s invaliditetom.

U drugom predavanju dr. Sonja Alimović pojasnila  je što su to višestruke teškoće i s kojim izazovima se djeca s višestrukim teškoćama bore svaki dan.

Jedan od izazova s kojima se djeca susreću je i škola. Dr. Sonja Alimović je u svom drugom predavanju postavila pitanje koje bi si trebao postaviti svatko od nas: Koja su to znanja djetetu potrebna? Za što pripremamo djecu s višestrukim teškoćama? Ono što je najpotrebnije jest da svako dijete promatrano posebno i za njega osobno osmislimo jedinstvenu prilagodbu.

U životu svakog djeteta, a posebice u životu djeteta s teškoćama, vrlo veliku ulogu igra obitelj.
Obitelj, koja je po mnogočemu specifičnija zbog svojih povećanih potreba i izazova  s kojima se nosi. A za zdrav i potpun rast i razvoj djeteta vrlo je važna suradnja obitelji i škole koji su dva sustava u kojima dijete provodi većinu vremena. O tome je nešto više rekla izv. prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab u subotnjem predavanju Obitelj i škola u životu djeteta.

Svako dijete ima pravo na obrazovanje, a obrazovanje mora uzeti u obzir veliku raznolikost karakteristika i potreba djeteta. O tome kako pristupiti i poučavati dijete s višestrukim teškoćama, koje tehnike, metode i alate koristiti saznali smo u radu pedagoškim radionicama.
 

U prvoj radionici pod nazivom Digitalni obrazovni sadržaji i računalni alati u nastavi učenika s višestrukim teškoćama, edukacijska rehabilitatorica Martina Celizić, , objasnila nam je što je to asistivna tehnologija i koja su netehnološka, niskotehnološka i visokotehnološka pomagala u radu s djecom s višestrukim teškoćama.

Sustavi komunikacije u radu s djecom s višestrukim teškoćama naziv je druge radionice doc. Sonje Alimović i  izv. prof .dr. Ane Wagner Jakab o važnosti i načinima komuniciranja a djecom i osobama s višestrukim teškoćama u kojima se iskustveno doživljavalo što znači imati problema u komunikaciji i kako je to kada te okolina ne razumije.

U trećoj radionici vjeroučiteljice Ivane Peček upoznali smo različite pristupe u poučavanju vjere kod učenika s višestrukim teškoćama, koja nam nastavna sredstva i pomagala mogu u našem poučavanju pomoći te što znači osjetiti i biti učenik s višestrukim teškoćama.

Ako dijete ima poteškoća u razvoju, pa i onih višestrukih, ono nije netko tko je teret, netko tko ništa ne može, netko tko je čudan, netko tko čudno priča ili uopće ne priča i ništa ne razumije. Ono je Netko!

U radu je aktivno sudjelovalo šezdesetak vjeroučitelja.

Obavijesti

Izdvajamo