9. 5. 2019.

30. godina Škole stvaralaštva „Novigradsko proljeće“

Održana je 30. Škola stvaralaštva „Novigradsko proljeća“: od 6. do 13. travnja svečano i radno u 19 radionica i nizom različitih programa, obilježena je godišnjica jedinstvene škole kreativnosti u Hrvatskoj, ali s pravom se može reći u Europi i ne samo po tome što je dio europske mreže i jedna od točki darovitosti u Hrvatskoj.

U prepunoj sportskoj dvorani Grada Novigrada otvorena je 6. travnja 2019. ovogodišnja 44. Škola stvaralaštva i 30. Novigradsko proljeće. Prisutne u dvorani i sve sudionike programa pozdravila je zamjenica gradonačelnika Novigrada Sonja Šikanić. Nakon što su tajnik državnog povjerenstva Miroslav Mićanović, Davorka Parmač, tajnica Škole i učenik Bruno Baćac (OŠ Čavle), polaznik scenske radionice, proglasili ovogodišnje „Novigradsko proljeće“ otvorenim, svi voditelji radionica i učenici zajedno su na pozornici zapjevali himnu Novigradskog proljeća za koju je tekst napisao Josip Prudeus.

Svečano, radno i razigrano, kreativno i poticajno, pažljivo složeno po danima, koji su protjecali u radu i otkrivanju velikih i malih mjesta stvaranja, izražavanja, mnogo se toga lijepog i vrijednog dogodilo i na ovogodišnjoj Školi stvaralaštva „Novigradsko proljeće“ (2019) – na jedinstvenom mjestu darovitih učenika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Nova znanja i vještine 321 izabranoga i pozvanoga učenika, 40 hospitanata (učitelja i nastavnika), stjecalo je i dijelilo, predstavljalo i izvodilo u novigradskoj osnovnoj školi, na javnim gradskim prostorima (u galeriji) od 6. do 13. travnja 2019. godine u Novigradu.

U dvadeset i jednoj radionici riječi, zvuka, pokreta i slike (literarna radionica, izrada slikovnice, tri scenske radionice, filmska, novine na internetu, radijska, televizijska, skladateljska, radionica scenske glazbe, aranžiranja i produkcije glazbe, radionica pjevanja, plesna, grafičkog dizajna, keramičarska, slikarska, slikarsko-scenografska, lutkarska, kostimografska, fotoradionica), s jednako toliko predanih, upućenih i stručnih voditelja (Branko Čegec, Sonja Ivić, Mario Kovač, Sara Stanić, Ivan Ožegović, Stipan Filaković, Sandra Bastašić, Kristina Kovačević, Srđan Nogić, Marinko Marinkić, Mirjana Žužić, Damjan Vasiljević, Olja Dešić, Matko Basara, Doris Kovačić, Irena Đurkesac, Feodora Gubaš Štifanić, Zinka Brekalo, Lucija Prstec Smolčec, Margerita Rakić, Theodor de Canziani, Kruna Tarle, Borislav Božić – okupila se oko teme Svjetlo, izabrane zbog njezinih mogućih, nerijetko simboličnih značenja. Ali jednako tako poticajno da se osvijetli i ono nevidljivo, skriveno, ali važno. Voditelji i sudionici radionica (učenici, hospitanti) na sretan i spretan način ustrajali su u međusobnoj suradnji, prožimanju različitih radionica, što se vidjelo i osjetilo tijekom sedmodnevnog rada u radionicama, na večernjim prezentacijama i završnim predstavljanjima.

U okviru programa Škole stvaralaštva djeluje stručni tim sastavljen od pedagoga, psihologa, sveučilišnih nastavnika, viših savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje čija je uloga praćenje i unapređivanje programa rada s darovitim učenicima jezično-umjetničkog područja, Škole stvaralaštva. Željko Rački, Vesna Ivasović, Borna Nemet, Nora Krstulović, Maja Zrnčić, Sara Findrik, Maja Manzin i Josip Krunić – koji su zaduženi za praćenje i osiguranje kvalitete Škole stvaralaštva „Novigradsko proljeće“, za njezino unapređenje i izradu strategije, koja bi trebala otvoriti vrata europskih strukturnih fondova. Podrška radu Škole i ove su godine bili studenti učiteljskih fakulteta iz Zagreba, Rijeke i Osijeka, koji su se imali priliku upoznati s programom škole i načinima njezina praćenja: Ivana Boras, Ines Šoštarić, Tara Đuričić, Sandi Kundih, Janko Bulović, i Tomislav Dimšić. Njihovo sudjelovanje bilo je od iznimne važnosti i u organiziranju pratećih programa, brige o polaznicima i nizu drugih poslova vezanih za održavanje Škole. Hospitanti, voditelji i članovi stručnog tima sudjelovali su i na predavanjima Željka Račkog i radu stručnog skupa za predstavnike registriranih European Talent Pointa (ETP) u Republici Hrvatskoj. Skup je bio iznimna prilika da se svojim radom i idejama predstave pojedine „točke darovitosti“, ali istodobno i Škola stvaralaštva „Novigradsko proljeće“ predstavi i pokaže vlastiti rad na kreativnosti…

Uvedeno elektroničko prijavljivanje učenika u Školu stvaralaštva pokazuje se važno ne samo u tehničkom smislu nego se zahvaljujući prikupljenim podacima i njihovom obradom stvara „karta“ kreativnosti (darovitosti) u Hrvatskoj, omogućava njezino praćenja i vrednovanja. Praćenje sadržaja škole i njihovo vrednovanje, prilagođavanje novim uvjetima, stvaranje novih konteksta i okvira škole, dokumentiranje i arhiviranje materijala i vrijednosti stvorenih tijekom svih ovih godina pokazuje se kao neizbježan i važan posao u idućim godinama jedinstvene u Europi i jedine u Hrvatskoj škole za darovite.

Pojedinačna predstavljanja radionica tijekom trajanja škole, upućenost jednih na druge u završnim predstavama, izložbama i scenskim uprizorenjima, izložba slika, fotografija i keramike u gradskom Muzeju Lapidarium, samo je dio dinamičnosti i ljepote škole stvaranja, darovitosti i kreativnosti. Trebali li reći da su se svi po tko zna koji put uvjerili da je rad, kreativnost, maštovitost ono što se razvija, usavršava i mijenja.

Radoznaliji, oni koji žele biti upućeni, mogu na stranicama Škole stvaralaštva, na učeničkom portalu radionice Novine na internetu (http://www.novigradsko-proljece.com/web/2019/tag/novine-na-internetu/), vidjeti svu raskoš i ljepotu događanja u Novigradu: pročitati vijesti, vidjeti fotogaleriju, saznati ponešto o povijesti Škole stvaralaštva, čuti koncert u crkvi sv. Pelagija i slušati polaznike skladateljske, radionice scenske glazbe i pjevanja, vidjeti kako se riječi i slike spajaju u magiju slikovnice, pročitati što su pisali sudionici literarne radionice, a izvodili mladi glumci scenske i plesači plesne radionice. Mogu se čuti i vidjeti urnebesni prilozi radijske, filmske, televizijske radionice, pogledati što je sve radila i ostavila na zidovima škole slikarsko-scenografska radionica, kakve su ove godine bile lutke i što je sve radila lutkarska radionica, što je novo u grafičkom dizajnu, tko je posjetio Školu stvaralaštva! Kako izgleda ovogodišnja milenijska fotografija!

Svečanim programima i predstavljanjima završena je 44. godina Škola stvaralaštva i 30. Novigradsko proljeće – onako kako je to i jedino moguće u kreativnoj i istraživačkoj školi, koja je kao poseban program sastavni dio Kataloga natjecanja i smotri Agencije za odgoj i obrazovanje: raznoliko i uzbudljivo, darovito i domišljeno, vedro, živo, energično, s osjećanjem važnosti vlastitog izražavanja i dosluha s drugima, sebi sličnima i različitima. Okupljeni daroviti učenici osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske pokazali su samo dio onoga što je nastajalo u sedmodnevnom radu u 21 radionici. Završni svečani programi, okupljeni oko zajedničke teme ovogodišnje Škole Svjetlo, govorili su o njihovu stvaralačkom radu u području riječi, zvuka, slike i pokreta, o mogućnosti povezivanja i upućivanja jednih na druge. Treba li je reći da je završna svečanost bila ujedno i najava iduće novigradskog proljeća, iduće uzbudljive Škole stvaralaštva „Novigradsko proljeće“.

Obavijesti

Izdvajamo