27. 3. 2010.

Skup ravnatelja osnovnih škola Menadžment i razvojno planiranje

Na skupu u Primoštenu potpredsjednica Vlade Đurđa Adlešić najavila nove mjere u suzbijanju nasilja među mladima

Skup ravnatelja osnovnih škola Menadžment i razvojno planiranjeRavnatelji osnovnih škola Republike Hrvatske okupili su se od 23. do 26. ožujka 2010. godine u Primoštenu na dvodnevnim stručnim skupovima Menadžment i razvojno planiranje u školstvu koje je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje. Prvi stručni skupu, održan od 23. i 24. ožujka, za oko 350 ravnatelja iz osam hrvatskih županija otvorila je potpredsjednica Vlade Đurđa Adlešić. U svom obraćanju osvrnula se na nasilje među djecom i mladeži, zaključivši da unatoč većoj prisutnosti nasilja u medijima, ono nije u porastu. Podaci Ministarstva unutarnjih poslova govore da je u 2009. godini bilo 11 posto manje kaznenih djela maloljetnih osoba s elementima nasilja nego 2008. godine.

- Podatak da svako četvrto dijete, odnosno mladi do 15. godine u školi svakodnevno doživljavaju barem jedan oblik nasilja, a gotovo osam posto djece svakodnevno je nasilno prema svojim vršnjacima pokazuje nam da stanje može i mora biti daleko bolje - istaknula je Adlešić, dodajući da zabrinjava porast sve težih pojavnih oblika nasilja među djecom.

Također je istaknula da su za razvoj nasilnog ponašanja presudni odgojni stilovi roditelja, zanemarivanje i zlostavljanje te nasilničko ponašanje u obitelji. Dodala je da je zbog svega navedenoga potrebna sustavna edukacija djece, roditelja i učitelja. Navodeći istraživanja iz 2008. godine Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba i Hrabrog telefona, podsjetila je da 85 posto djece u kući ima pristup internetu, a 52 posto djece računalo ima u svojoj sobi. Mobitel posjeduje 97 posto djece, a 49 posto njih internetom se koristi svaki dan. Budući da su roditelji u sve to slabije upućeni, samo jedan od četiri roditelja zna da mu se dijete sastalo s "internetskim prijateljem". Zbog svega toga mjere suzbijanja i prevencije nasilja među mladima potrebno je usmjeriti prema roditeljima, učiteljima, ravnateljima i stručnim suradnicima, zaključila je Adlešić, dodajući da će se prva edukacija takvih multidisciplinarnih timova održati 16. i 17. travnja u Bjelovaru.

Sudionike skupa pozdravio je i Vinko Filipović, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, koji je naglasio važnost stručnog usavršavanja ravnatelja. Obnašanje funkcije ravnatelja škole nije nimalo jednostavno, naglasio je, posebno u trenutku kada su ravnatelji škola u žrvnju između mogućnosti djece i ambicija roditelja, a ujedno trebaju zaštititi profesionalni i svaki drugi identitet učitelja. - Organiziranje stručnih skupova je nešto što zahtijeva opsežnu pripremu, posebno u osmišljavanju tema koje trebaju biti aktualne, a isto tako trebaju odgovoriti na određene probleme koji se nameću u svakodnevnom radu i društvu. Nažalost i različine vrste nasilja su jedan od tih problema – kazao je V. Filipović, dodavši da će Agencija kroz različite oblike stručnog usavršavanja, među ostalima, nastojati pomoći ravnateljima, ali i svim odgojno-obrazovnim radnicima u školama, da se što bolje suočiti s tim problemom.

Tijekom stručnog skupa u Primoštenu predstavljena je priručnik Samovrednovanje škola. Riječ je o priručniku koji je nastao kao plod projekta koji se provodio u 19 osnovnih škola, a nastao je kao rezultat dvogodišnjeg projekta kojeg su proveli Agencija za odgoj i obrazovanje i Institut za društvena istraživanja u Zagrebu. U njemu se sažeta iskustva navedenih škola u samovrednovanju, odnosno iskustva kako se može poboljšati i unaprijediti rad u školama. O samom projektu govorili su ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje, Vinko Filipović, prof. i koordinator projekta te voditelj Odjela za opće poslove AZOO, Mario Rogač, prof., viši savjetnik. Svoje viđenje i iskustva stečena u projektu sudionicima skupa približio je viši savjetnik za hrvatski jezik u podružnici Split, Srećko Listeš, prof. koji je u projektu sudjelovao kao kritički prijatelj OŠ Gripe u Splitu.

Urednik publikacije dr. sc. Petra Bezinović istaknuo je značaj samovrednovanja za trajno unapređivanja školske prakse te izrazio nadu da će publikacija pridonijeti novoj kulturi kvalitete u našim školama.

Kakav je sustav inspekcije u francuskim osnovnim školama te kako se provodi osposobljavanje i usavršavanje ravnatelje u Francuskoj ravnateljima/cama su prikazali Guy Cherqui, akademski inspektor za književnost u Rektoratu Akademije u Grenoblu te Olivier Toulouse, ravnatelj za školske aktivnosti Akademije u Grenoblu. Mihaela Dubravac Šigir, prof., načelnica Odjela za cjeloživotno učenje i upravljanje fondovima EU govorila je o značaju ravnatelja za uspješno korištenje sredstava iz fondova EU.

Ravnatelje/ice škola prof. dr. sc. Vladimir Jurić upoznao je s temom "Pedagoški menadžment", a dr. sc. Stjepan Staničić ravnateljima/cama je predstavio "Planiranje u funkciji razvoja škole". O "Upravljanju motivacijom" sudionicima je govorio prof. dr. sc. Vladimir Gruden. S novostima koje donosi Zakon o radu i Zakon o upravnom postupku ravnatelje/ice je upoznao viši prosvjetni inspektor Lautaro Galinović, prof.

Obavijesti

Izdvajamo