Stručni skupovi - Poučavanje o holokaustu
31. 01. 2018.

Petnaesti državni stručni skup Poučavanje i učenje o holokaustu i sprečavanju zločina protiv čovječnosti

Državni stručni skup Poučavanje i učenje o holokaustu i sprečavanju zločina protiv čovječnosti od 29. siječnja do 1. veljače 2018. godine održava se u Dubrovniku povodom Međunarodnog dana sjećanja na žrtve holokausta. Stručni skup pod pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske organizira Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i međunarodnim organizacijama koje se bave poučavanjem, istraživanjem i sjećanjem na holokaust Yad Vashemom iz Izraela te muzejom i dokumentacijskim centrom Mémorial de la Shoah iz Francuske.

Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković, prof., izrazila je zadovoljstvo što se ovogodišnji stručni skup održava pod pokroviteljstvom Vlade Republike Hrvatske i njenog predsjednika, gospodina Andreja Plenkovića, koji su prepoznali ustrajnost i predanost Agencije u provođenju edukacije o holokaustu. Naglasila je da je u zadnjih 15 godina poučavanje o holokaustu u Republici Hrvatskoj doživjelo značajne promjene koje su pridonijele podizanju njegovog statusa i značenja u sustavu odgoja i obrazovanja.

 

U ime predsjednika Vlade Republike Hrvatske otvaranju je nazočila pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja izv. prof. dr. sc. Ivana Franić, a na otvaranju su bili i veleposlanica Države Izrael Nj. E. Zina Kalay-Kleitman, zamjenica župana Dubrovačko-neretvanske županije gospođa Žaklina Marević, gradonačelnik grada Dubrovnika gospodin Mato Franković, direktor Mémorial de la Shoah iz Pariza gospodin Jacques Fredji te gospodin Bruno Boyer, voditelj Odjela međunarodnih odnosa u Memorial de la Shoah te direktorica Europskog odjela Međunarodne škole za poučavanje o holokaustu Yad Vashemu iz Jeruzalema gospođa Richelle Budd Caplan, direktor Centrope gospodin Edward Serotta te gospodin prof. dr. sc. Ivo Goldstein, predstavnik židovske općine Bet Izrael iz Zagreba.

Skup je namijenjen učiteljima i nastavnicima povijesti, vjeronauka, etike, hrvatskog i stranih jezika, sociologije, filozofije i psihologije, a u radu skupa sudjeluju i stručnjaci iz Hrvatske i inozemstva.

Voditeljica skupa viša savjetnica Loranda Miletić iz Agencije za odgoj i obrazovanje istaknula je kako je riječ o petnaestom stručnom skupu zaredom, otkad je 2003. godine u Ministarstvu prosvjete i obrazovanja donesena odluka da se u hrvatskim školama i obrazovnim institucijama obilježava Dan sjećanja na holokaust i sprečavanja zločina protiv čovječnosti.

-Tada se počelo raditi na promociji poučavanja o holokaustu u hrvatskim školama. Skup nije primarno namijenjen povjesničarima, koji sudjeluju u velikom broju, nego i nastavnicima drugih predmeta kroz koje se može interdisciplinarno poučavati i učiti o holokaustu. Paralelno s tim stručnim usavršavanjem razvijali smo suradnju s međunarodnim organizacijama pa tako danas naši nastavnici imaju mogućnost stručnog usavršavanja u inozemstvu, od jednotjednih edukacija u Yad Vashemu u Izraelu i Mémorial de la Shoa u Parizu, četiri stipendije Veleposlanstva SAD-a za posjet Muzeju holokausta u Washingtonu te institucijama koje proučavaju povijest holokausta u New Yorku. Sudjelujemo i u inicijativama Kuće Anne Frank, Ureda OSCE-a za ljudska prava i demokratsko građanstvo. U okviru Vijeća Europe naši su nastavnici sudjelovali u izradi primjera dobre prakse nastavnih jedinica - rekla je viša savjetnica Loranda Miletić.

Dodala je kako nastavnici koji prođu sve edukacije postaju predavači i voditelji radionica na nacionalnim seminarima 'kao rezultat sinergije ulaganja u nastavnike te onog što nastavnici kasnije vraćaju kroz suradnju na našim stručnim skupovima'. Podsjetila je kako je 2006. godine tema holokausta unesena kao obavezna za poučavanje u svim udžbenicima povijesti.

-Nastavnici koji prođu ovu edukaciju puno lakše se u razredu nose s temom poučavanja o holokaustu, jer su emocionalno pripremljeni te osposobljeni s dodatnim stručnim znanjima i vještinama za poučavanje te teme. Zato im je lakše nositi se s poučavanjem teme. Općenito učenici reagiraju pozitivno, jer su to osjetljive teme, a odabiru se primjeri s pričama svjedoka koji su holokaust preživjeli u njihovoj dobi. Kroz priče preživjelih djeca se lakše povežu i razumiju, ako je moguće uopće pojmiti katastrofu takvih dimenzija - objasnila je viša savjetnica Loranda Miletić.

Sudionici skupa kroz plenarna predavanja, izlaganja, radionice i tematske rasprave raspravljaju i uče o povijesnom kontekstu i pristupu poučavanju o ovoj zahtjevnoj temi, odnosno kako poučavati učenike o holokaustu te što kod učenika treba poticati, a koje pristupe izbjegavati kad se s učenicima obrađuju zahtjevne teme. Dio stručnog skupa posvećen je primjerima iz prakse, gdje učitelji i učenici kroz izlaganja i radionice predstavljaju svoj rad na temu poučavanja o holokaustu i obilježavanja Dana sjećanja na žrtve holokausta.

KaramanDesign

Na vrh stranice Copyright © Agencija za odgoj i obrazovanje. Prenošenje sadržaja dopušteno je uz navođenje izvora. Uvjeti korištenja