Arhiv natjecanja i smotri - Smotre i natjecanje iz područja građanskog odgoja i obrazovanja
28. 06. 2017.

Dodjela nagrada najuspješnijim natjecateljima, timovima i pojedincima za online kviz natjecanje "Koliko poznaješ Hrvatski sabor?

Jandrokovic-dodjela_nagrada-1_mDodjela nagrada najuspješnijim natjecateljima, timovima i pojedincima za peto po redu online kviz natjecanje pod nazivom "Koliko poznaješ Hrvatski sabor?", održala se u Hrvatskome saboru - u srijedu, 14. lipnja 2017. u 14.00 sati. Nagrade je uručio predsjednik Hrvatskoga sabora Gordan Jandroković u nazočnosti voditeljice Službe za građane Ružice Šimunović, ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranke Žarković-Pečenković i ostalih uzvanika.

Predsjednik Sabora Jandroković pohvalio je zalaganje i znanje učenika koje su pokazali, pripremljenost za cjeloživotno učenje i aktivno sudjelovanje u razvoju društva moguće i u ulozi zastupnika u Hrvatskom saboru. 

U natjecanju je sudjelovalo  384 učenika 6., 7. i 8. razreda iz 64 osnovne škole iz cijele Hrvatske. Kviz pitanja proizašla su  iz  nastavnog  Plana i programa povijesti za 6., 7. i 8. razred, uključujući odgojno-obrazovne ishode Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole.

Jandrokovi-dodjela_nagrada_mNajuspješniji timovi za svoje škole osvojili su prijenosna računala. Učenici, članovi timova kao i njihovi zamjenici nagrađeni su monografijom o Hrvatskom saboru. Svi učenici sudionici natjecanja primili su od Hrvatskoga sabora pohvalnice, a njihovi mentori i škole zahvalnice.

 

Cilj E-kviza: „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“

E-kviz „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“ za učenike osnovnih škola zamišljen je kao kviz odnosno natjecanja u kojem učenici od 6. do 8. razreda osnovnih škola pokazuju svoje znanje o povijesti Hrvatskog sabora te o tome koja je uloga sabora u politici, koje su dužnosti narodnih zastupnika u saboru, kako Sabor radi itd.

Da bi učenici mogli promišljati o radu zakonodavne vlasti potrebno je da poznaju činjenice na temelju kojih mogu izvoditi svoje zaključke, dokaze ili objašnjenja.

Naime da bi mogli razložno argumentirati koja je uloga narodnog zastupnika ili Hrvatskog sabora trebaju znati činjenice o zakonodavnoj vlasti, njezinoj strukturi te o tome kako se ta vlast razvijala, kakva su pravila za to potrebna npr. izborni zakon, poslovnik o radu Hrvatskoga sabora što o tomu piše u Ustavu itd.

Dakle, da bi učenici mogli biti građani koji poznaju različita društvena uređenja i oblike vladavina, da bi mogli znati koje je uloga institucija vlasti, u ovom slučaju zakonodavne vlasti, u zaštiti prava pojedinca, da bi mogli procijeniti položaj vlasti, navesti dužnosti, ovlasti, povlastice, ograničenja i sposobnosti koje trebaju imati narodni zastupnici u Hrvatskom saboru (ili bilo kojem drugoj razini vlasti), da bi mogli objasniti i navesti razloge zašto nam treba demokracija kao tip vlasti u kojoj građani imaju pravo vladati, daju vlast onima koje biraju da ih predstavljaju i služe njihovim interesima odnosno zajedničkom dobru, koje su procedure kojima izgrađujemo demokratske odnose i štitimo svoja prava u razredu, školi, lokalnoj i nacionalnoj zajednici, na što se odnose pojmovi poput: ustav, demokracija, narod izvor ustavne vlasti, pravo naroda na sudjelovanje u vlasti, zajedničko dobro, političke stranke, programi političkih stranaka, ustavna prava i odgovornosti građana, nadgledanje vlasti, da bi mogli opisati i objasniti izborne procese u razredu i školi kao glasači i kandidati potrebno je da raspolažu sa činjeničnim znanjem, navesti razloge za ograničenje svakog oblika vlasti u demokraciji. To činjenično znanje omogućit će im da mogu razvijati provedbeno znanje tj. razvoj vještina za snalaženje u složenim društvenim i političkim događajima, odnosno u svemu onome što se odnosi na zakonodavnu vlast.

Dokumenti

KaramanDesign

Na vrh stranice Copyright © Agencija za odgoj i obrazovanje. Prenošenje sadržaja dopušteno je uz navođenje izvora. Uvjeti korištenja