Stručni skupovi - Vjeronauk
27. 10. 2016.

Simpozij povodom 25 godina vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi

s1-mSimpozij povodom 25 godina vjerskoga odgoja i vjeronauka u školi Katolički vjeronauk u školi 1991. – 2016., održan je 14. listopada 2016. u Zagrebu. Nazočne vjeroučiteljice i vjeroučitelje voditelje županijskih stručnih vijeća, mentore i savjetnike te odgojiteljice u vjeri i ostale vjeroučitelje te goste nazočne na Simpoziju, pozdravili su mons. Želimir Puljić, nadbiskup zadarski i predsjednik Hrvatske biskupske konferencije prof. dr. sc. Predrag Šustar, ministar znanosti, obrazovanja i sporta u Tehničkoj vladi te ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković, prof.

U pozdravnom govoru, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje istaknula je da Agencija za odgoj i obrazovanje već 150 godina brine za odgojno-obrazovni sustav u kojemu je vjeronauk do Drugoga svjetskoga rata imao svoje mjesto i bio obvezatni predmet te je nakon stvaranja samostalne i slobodne Hrvatske ponovo dobio svoje mjesto u školi. Izborom roditelja i učenika postaje obvezatan predmet ravnopravan svim ostalim nastavnim predmetima. Uz činjenicu visokog postotka pohađanja nastave vjeronauka, istaknula je i povećani broj promoviranih vjeroučitelja u zvanje mentora i savjetnika. Na kraju pozdravne riječi istaknula je doprinos vjeronauka odgojno-obrazovnom sustavu kroz neke elemente kao što su doprinos boljem međureligijskom dijalogu i prihvaćanju različitosti te ponudu odgovora na pitanja zašto biti i postati dobar čovjek. Prema riječima ravnateljice kroz 25 godina vjeronauk je ostvario svoju punoljetnost i punu zrelost.

s2-mRadni dio Simpozija započeo je izlaganjima savjetnika Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije i suradnika o vjerskom odgoju i vjeronauku u proteklih dvadeset i pet godina. Brankica Blažević, dipl. pedagog i s. Katarina Pišković govorile su o vjerskom odgoju u predškolskim ustanovama, a o vjerskom odgoju za djecu s teškoćama u razvoju govorile su prof. dr. sc. Ljubica Pribanić i Zvonka Matoic, prof. Plan i program vjeronauka za osnovnu školu i njegov doprinos razvoju kurikuluma u Hrvatskoj naslov je izlaganja prof. dr. sc. Ante Pavlovića, a izv. prof. dr. sc. Ana Thea Filipović svoje je izlaganje uokvirila u naslov Vjeronauk u srednjoj školi na putu s „tražiteljima smisla“. Posljednje u ovome nizu predavanja Trajna izobrazba vjeroučitelja u Hrvatskoj pripremili su izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin i mr. sc. Josip Periš.

Veliku pozornost na Simpoziju privukao je okrugli stol Katolički vjeronauk u suvremenim društvenim okolnostima i njegovo mjesto u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske na kojemu su sudjelovali prof. dr. sc. Neven Budak, prof. dr. sc. Tonči Matulić i dr. sc. Anto Mikić, a kojim je završen dopodnevni dio programa.

Popodnevni rad Simpozija nastavljen je kroz tri izlaganja u kontekstu teme Vjeronauk u školi iz različitih perspektiva: dr. sc. Kruno Novak je govorio o vjeronauku u školi u hrvatskim medijima, voditeljica vjersko-prosvjetne službe u Mešihatu islamske zajednice Emina Mešić, prof. o islamskom vjeronauku u školi i međureligijskom dijalogu, a ravnatelj Srpske pravoslavne opće gimnazije „Kantakuzina Katarina Branković“ Slobodan Lalić, prof., o pravoslavnom vjeronauku u školi i njegovoj ekumenskoj zadaći.

Radni dio Simpozija završen je izlaganjem više savjetnice za vjeronauk u Agenciji za odgoj i obrazovanje Sabine Marunčić, prof. i izv. prof. dr. sc. Valentine Mandarić, predstojnice Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi na temu Vjeronauk u školi kao „res mixta“ Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje te izlaganjem vjeroučitelja Ivice Živkovića, prof. o vjeronauku iz perspektive vjeroučitelja.

Na samome kraju prof. dr. sc. Antun Tamarut je predstavio dokument „Da vaša radost bude potpuna“ (Iv 15,11), a završnu riječ svima nazočnima je uputio mons. Đuro Hranić, predsjednik vijeća za katehizaciju i novu evangelizaciju Hrvatske biskupske konferencije.

KaramanDesign

Na vrh stranice Copyright © Agencija za odgoj i obrazovanje. Prenošenje sadržaja dopušteno je uz navođenje izvora. Uvjeti korištenja