Županijska stručna vijeća - Povijest
28. 09. 2012.

Elementi, oblici i kriteriji vrednovanja u nastavi povijesti II.

Nakon što su cijelu prošlu školsku godinu učitelji i nastavnici povijesti  Zadarske, Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije promišljali i izrađivali prijedloge  elemenata i kriterija vrednovanja u nastavi povijesti, proces njihovog oblikovanja dovršen je usuglašavanjem na prvim Županijskim stručnim vijećima u rujnu 2012.. Održana su Županijska stručna vijeća u Dubrovniku 14. rujna, Splitu 20. i 21. rujna, Zadru 24. rujna i Šibeniku 28. rujna 2012. Za srednju školu definirani su elementi ocjenjivanja s obrazovnim postignućima i kriterijima vrednovanja, a za osnovnu školu izrađeni su kriteriji vrednovanja (elementi su već zadani u Imeniku učenika).

Kriteriji vrednovanja mogu se definirati na različite načine. Kriteriji mogu opisivati sadržaje koje treba usvojiti i razine znanja i vještina ili samo „Izvedbu“ i/ili kvantitetu točnih odgovora. Tu nema recepta. Učitelji i nastavnici povijesti definirali su kriterije vrednovanja u akademskom području na način da su definirali kvalitetu „izvedbe“ (pokazivanje znanja i vještina). Razine znanja i sadržaji koje učenik treba usvojiti ionako su već definirani u obrazovnim ishodima u Nastavnom programu za osnovnu školu i u Ispitnom katalogu za državnu maturu iz povijesti. Mjerenje učeničkih postignuća u afektivnom (socioemocionalnom) području vodit će se kroz niz protokola koji su dostupni u materijalima sa stručnih skupova više savjetnice L. Miletić, održanih  u srpnju i kolovozu 2012. i dostupnih na http://www.azoo.hr/index.php?option=com_content&view=article&id=3811:predavanja-sa-skupa-vrednovanje-uenikih-postignua-u-socioemocionalnom-podruju&catid=273:povijest&Itemid=115 .

U prilogu se nalazi PPt s navedenih Županijskih stručnih vijeća i konačne inačice elemenata i kriterija vrednovanja za osnovnu i srednje škole.

Dokumenti

KaramanDesign

Na vrh stranice Copyright © Agencija za odgoj i obrazovanje. Prenošenje sadržaja dopušteno je uz navođenje izvora. Uvjeti korištenja